marketingowy-harpagan.pl

W branży jubilerskiej znajdziemy sporo linii modeli. Jakie cechy łączą ich wyroby? Po pierwsze surowce, jakie wybierają do tworzenia swoich wyrobów, ale także którymi kamieniami je wykańczają. Teraz skupimy się zdobienia. Podzielimy je i trochę przybliżymy.

Kryształki Swarovskiego – pozostają najczęściej wytwarzane minii ołowiowej, a jaśniej ze specjalistycznego szkła. Designerzy z reguły używają go w platerowanych wzorach srebrnej biżuterii. Szkło kryształowe jest przede wszystkim charakteryzuje się zdecydowanie wyższym współczynnikiem rozszczepiania wiązki światła. Pozostaje także nieznacznie cięższe od tego powszechnego. Najbardziej rozpowszechnionym producentem takiego materiału pozostaje zachodnia firma Swarovski.

Cubic Cyrkonia |to} drugi z reguły wykorzystywany element ozdobny. Ten kamień wytwarza się całkowicie sztucznie. Cyrkonia jest bardzo gęsta, ponadto można ją dowolnie farbować. W branży złotniczej ta imitacja diamentu znany jest krótko, powstaje w wysokiej temperaturze. Jej główną cnotą jest niewysoka wartość.

Kamienie Szlachetne to najbardziej wartościowe z rodziny kamieni upiękniających biżuterię. Znamy ich w naturze zdecydowanie dużo. Ale, dziś skupimy się na tych najistotniejszych.

Szmaragdy {to| wyższa klasa minerału – berylu. Dla laików, to ten oliwkowy. Znajduje Uznanie kobiet oraz kolekcjonerów. Jest niezwykle gęsty, ale także łupliwy.

Rubiny są nieomalże najbardziej rozpowszechnionym kamieniem, ponadto należą do gatunku korundu. Słynną ponadprzeciętnej gęstości, najpopularniejsze rubiny pozostają ciemnoczerwone w ich nierzadko można zauważyć rozszczepienie koloru.

Szafiry – są bardzo doceniane w branży złotniczej. Identycznie jak szafiry należą do grupy korundów. Zazwyczaj są ciemnoniebieskie. Ogromna liczba złotników produkuje go chemicznie.

Diamenty – można opowiadać dość długo. Pozostają najtwardsze z pośród ziemskich skał oraz zarazem najdroższe.

Opisaliśmy główne materiały stosowane do wzbogacania wyrobów złotniczych. Nie zapominajmy, że odróżniamy ich na ziemi zdecydowanie więcej.

Marketingowy Harpagan